RULLAR PÅ

 
Dagarna har bara rullat på i en väldig fart känns det som. Det har varvats jobb med kvalitetstid med dem jag tycker allra mest om och såklart även några dejter med solen. Det gäller ju att passa på menar jag ;)
 
I fredags tog jag och styrde lilla Evert (min bil, hahaha..) mot Karaby för att spendera dagen där. Städades hela dagen, och så himla bra det blev. Nu finns det bl.a. nymålade fina hinderstöd! Kvällen avslutades på bästa sätt med mycket skratt, så som bara vi kan. Härligt! På lördagen passade jag på att hänga med mina favoritungar Tina och Tanja på ponnytävling. Tanja hade med sig trotjänaren Bigge, och Tina har börjat tävla lite med Musse. Kommer ni ihåg honom? Tävlade honom några gånger under 2012-2013 med fina resultat, och han har synts en del här innan. Fina lilla Musse. Han och Tina är så otroligt söta tillsammans, man bara smälter :') För några veckor sedan vann Tina och Musse Stäviecupen, hur kul är inte det? :D En övelycklig Tina har stolt visat upp alla sina priser. Tanja och Bigge vann LC i lördags. Tina och Musse gjorde också jättefina rundor. Så kul att följa med och titta och följa dem, dom tycker det är så kul när jag är med, dom små busungarna!
 
 
Tanja och Big Ben i lördags!
 
Sen var det ju bara hem och rida min egna lilla tokstolla, som hade vilat i fredags. Det fanns alltså energi över för ett par hästar till och koncentrationen blev ju som vanligt därefter från hennes sida. Haha, man kan inte klandra henne, hon tycker ju livet är så himla kul och hon är så himla söt, lilla Fia-Lotta (som Lena, hennes ägare säger) :D Hon har fått ta det ganska lugnt förra veckan eftersom det inte varit någon tävling i helgen eller så. Igår kväll satte jag upp en liten bana, eftersom det inte är någon träning denna veckan och vi har tävling i helgen. JÄKLAR vad hon hoppade. Med spetsade öron och lydig som aldrig förr skuttade hon glatt runt den högsta banan hon någonsin hoppat. Och hon gjorde det så himla bra! Allt bara funkade. Det är stunder som igår man kämpat för och hoppats ska komma. DEN känslan. Kunde inte varit mer laddade för helgens tävling, som är på hemmaplan, Sydslätten. Vi hoppar som vanligt 1m, även om det går väldigt bra nu så är det fortfarande massa rutin hon behöver. Vi skyndar långsamt mot större mål. Ska bli spännande att se var det kan sluta!
 
Nästa tävling efter Sydslätten är en rolig kombitävling med LC:2 dressyr och 1m hoppning i Vellinge. Vi ska alltså debutera dressyr (!!hjälp!!). På denna tävlingen kan man även rida i lag om tre, så jag och två andra tjejer från Syds, Martina och Amanda har satt ihop ett lag och hoppas såklart på det bästa. Heja heja!
 
I söndags tog jag pappa i armen och åkte till Grevlundagården för att titta på elittävlingarna där. Tycker det är så himla inspirerande att se så fina hästar och duktiga ryttare på plats! En härlig dag helt enkelt. Extra kul var det ju också att min tränare Anna lyckades direktkvala sig till Falsterbo Ungdoms Grad Prix med sin fantastiska lilla Cash Man. GRATTIS ANNA! Det måste väll vara ett tecken på att man valt rätt tränare, menar jag ;)
 
 
Grevlunda Grand Prix

Nu hade jag strax tänkt åka och trimma lite dressyr, om regnet vill ge med sig. Det är ju bara my ordinary luck att det skulle vara årets hitintills varmaste dag igår när jag jobbade hela dagen, och idag när jag är ledig så ska det såklart regna. Jag är inte bitter!! Håll utkik här idag, kommer upp lite roliga inlägg under dagen :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0